مصر دارای جنگنده رافائل است

تبلیغات
آپلود عکس
مصر دارای جنگنده رافائل است

 

مذاکره برای انعقاد این قرارداد سنگین نظامی بسیار سریع انجام شد به گونه ای دیدارها میان دوطرف از دسامبر گذشته فشرده شد. این هواپیما دارای سامانه نبرد الکترونیک، الکترومغناطیسی و ردیاب حرارتی برای رهگیری اهداف است که قدرت مانور بالایی را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با ورود هواپیماهای رافائل له ارتش مصر، شبکه تلویزیونی المیادین به بررسی اهمیت قرارداد خرید این هواپیماها میان مصر و فرانسه و تاثیر آن بر قدرت ارتش مصر پرداخت.

قرارداد فرانسه و مصر برای نوسازی ناوگان هوایی این کشور

بر این اساس، شرکت هواپیمای فرانسوی توانست نخستین قرارداد صادراتی را نصیب خود کند چرا که مصر تصمیم به نوسازی تجهیزات نظامی خود و تسریع در به دست آوردن آن گرفته است. خرید 24 هواپیمای جنگی، یک ناوچه و موشک های هوا به هوا و هوا به سطح، مصر را به نخستن وارد کننده این جنگنده فرانسوی پس از 20 سال تلاش پاریس به منظور یافتن خریدار برای جنگنده هایش تبدیل می کند.

جنجنده های فرانسوی رافائل

تولید صنعتی هواپیمای جنگی رافال در سال 1983 آغاز شد اما تلاش برای فروش آن در بازارهای بین المللی شکست خورد و بسیاری از قراردادهای فروش آن، به ویژه با مغرب، برزیل، لیبی و سوئیس به نتیجه نرسید. تا آن که مذاکرات میان پاریس و قاهره به نتیجه رسید و دیروز طرفین از انعقاد قراردادی به ارزش 5 میلیارد  و 200 میلیون یورو خبردادند. هواپیمای جنگی رافال قادر به رهگیری(ردیابی) 40 فروند هواپیما در آن واحد و درگیر شدن همزمان با 8 هواپیمای جنگی است. این یک هواپیمای جنگی چندمنظوره است که شرکت فرانسو داسو آن را تولید کرده است. این هواپیما دارای سامانه نبرد الکترونیک، الکترومغناطیسی و ردیاب حرارتی برای رهگیری اهداف است. این سامانه ها باعث شده است این هواپیما به یکی از معروف ترین هواپیماهای با قدرت مانور بالا و قدرت آتش و قادر به نبرد و درگیری هوایی و دقت در اصابت اهداف خود تبدیل شود.

جنجنده های فرانسوی رافائل

رافال به معنی طوفان قوی، غافلگیرکننده و سریع است. این هواپیما دارای توانمندیهای جنگی پیشرفته از نظر سرعت، فریب دادن و غافلگیر کردن دشمن است. این هواپیما می تواند با استفاده از 6 راداری که دارد هواپیماهایی را نیز که در زیر آن در حال پرواز هستند، شناسایی کند.

جنجنده های فرانسوی رافائل

طرف فرانسوی تسهیلات زیادی برای همتای مصری خود قائل شده است زیرا موافقت کرده است که آنها تنها نیم میلیارد یورو به عنوان پیش پرداخت این قرارداد بپردازند این درحالی است که دولت فرانسه این قرارداد را تا 50 درصد کل ارزش آن تضمین کرده است. افشای جزئیات این قرارداد سئوالاتی را درباره فایده آن به ویژه در این مرحله دشوار و حساس مصر به وجود آورده است و علامت سئوال های زیادی را درخصوص امکان ورود ارتش مصر در درگیریهای خارجی  به ویژه در لیبی به منظور برقراری امنیت در کشوری که با تروریسم می جنگد، مطرح کرده است

 





:: موضوعات مرتبط: جنگنده فرانسوی , ,
:: برچسب‌ها: جنگنده رافائل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: